Pages

12 December, 2011

Sabiedribas Banka - jauna banka Latvijas sabiedrībai

Vakardienas situācija un ažiotāža ap Swedbank un Jāņa Ošleja raksts man kārtējo rezi lika padomāt, ka Latvijas sabiedrībai ir nepieciešama jaunas formācijas finanšu struktūra. Kā būtu, ja  mēs visi kopā izveidotu Sabiedrības Banku?

Vakardienas rindas pie bankomātiem skaidri norādīja par cilvēku neuzticēšanos patreizējai finanšu situācijai. Cilvēki ir noguruši no bailēm par savu naudu. Situācija Latvijā un pasaulē mainās tik ātri, ka nav iespējams izsekot un izkontrolēt šodienas mainīgo stāvokli. "Visstabilākais stāvoklis ir nestabilais stāvoklis"...tāda sodien ir patreizējā situācija Latvijā un pasaulē.

Esmu jau iepriekš savā blogā ievietojis rakstus un atspoguļojis situāciju par mūsdienu ekonomikas tendencēm, kuras manuprāt visas kā viena ved uz destruktivizāciju - pašiznīcināšanos. Pasaulē ir saģenerēts milzīgs daudzums elektroniskās naudas, kurai nav seguma. Naudas aizdošanas mehānisms ir radījis % apjomu, kurus cilvēkiem, uzņēmumiem un valstīm nav iespējams atmaksāt. Klasiskais mehānisms ir paņemt aizdevumu, lai nomaksātu % par iepriekšējo aizdevumu. Arī Latvijā patreiz ir atliktas problēmas paņemot aizdevumu, kura atdošana pilnīgi ir "miglā tīta". ASV piemērs par budžeta deficīta griestu palielināšanu. Eiropas Savienības finanšu krīze. Šīs un vēl daudzas citas lietas vēl tikai nāksies atrisināt.

Un te uzdodam sev jautājumu - "Kam šīs un vēl citas problēmas būs jāatrisina?" Protams, ka mēs jau varam izlikties, ka kāds cits tās visas mūsu vietā atrisinās. Bet tā ir sevis maldināšana. Mums katram ir jāapzinās, ka tikai mēs katrs, pieliekot savu enerģiju un spēku, varēsim izveidot pagrieziena punktu.

Pēc ažiotāžas ap Swedbank daudziem cilvēkiem vēl aktuālāka kļuvusi problēma - "kur glabāt manu naudu"? 

Jau kādu laiku pēc Latvijas Krājbankas kraha man radās doma - "tagad ir īstais laiks veidot kaut ko jaunu", jo acīmedzami esošā situācija parāda, ka finanšu tirgū un sabiedrībā ir radusies vieta un nepieciešamība pēc jaunas finanšu formācijas vai struktūras. 

Manuprāt, ka ir vieta un laiks jaunas paaudzes bankas izveidei. Tāda varētu būt Sabiedrības Banka. Kā būtu, ja pieturētos pie šadiem punktiem?:
- bankas darbības pilnīga pārredzamība un skaidra pārraudzība;
- bankas akcionāram drīkst īpašumā būt tikai konkrēts skaits akciju, lai nekoncentrētu akcijas viena vai vairāku cilvēku rokās;
- bankas darbību šauri specializēt - tieši finansēt projektus un procesus, kuri rada pievienoto vērtību - ražošana, inovācija, informāciju tehnoloģijas;
- uzņemties attīstības bankas lomu - liela valsts mēroga projektu finansēšanas mehānismu nodrošināšana un šauri specializētu projektu realizēšana;

Vai jūs vēlaties kļūt par akcionāru šādai Sabiedrības Bankai?

Rakstiet, zvaniet un runājiet!

Gints Dzelme

1 comment:

  1. Sveiki, es esmu āķi, kas šobrīd dzīvo Dubajā. Es esmu atraitne ar četriem bērniem, un man bija iestrēdzis finansiālais stāvoklis 20145. gada maijā, un man vajadzēja refinansēt un maksāt rēķinus. Es mēģināju meklēt aizdevumus no dažādām aizdevumu firmām, gan privātām, gan korporatīvām, bet nekad neesmu veiksmīgs, un lielākā daļa banku samazināja manu kredītu. Bet, tā kā Dievam tas būtu, es iepazīstināju ar Dieva sievieti ar privātā aizdevuma aizdevēju, kurš devis manu aizdevumu 850 000 ASV dolāru apmērā, un šodien esmu uzņēmuma īpašnieks, un mani bērni šobrīd labi darbojas, ja jums ir jāsazinās ar jebkuru uzņēmumu lūdzu, sazinieties ar Julie Jones kundzi pa e-pastu @ (juliejonesloancompany@yahoo.com). Piezīme: Šī lapa ir tulkoja mašīntulkošanas programmatūru, klikšķiniet šeit, lai iegūtu angļu valodas versiju. viņa nezina, ka es to daru, bet tagad esmu tik laimīga, ka es nolēmu ļaut cilvēkiem vairāk uzzināt par viņu un arī es vēlos, lai Dievs viņu svētī vairāk. Jūs varat sazināties ar viņu pa viņu pa pastu. juliejonesloancompany@yahoo.com vai caur whatsAPP (+234 808 604 3817)

    ReplyDelete